Luleå - dag 2: Shopping!

Tog bussen in till stan i morse då pojken var i skolan. Det var den absolut billigaste bussresa jag vart på: 9 ynka kronor!

Det var riktigt skönt att ströva omkring i affärerna alldeles ensam, det var ingen som sa: "Nu går vi in här!" eller "Kom nu går vi hit!". Kan nästan garantera att soloshopping är roligare än att shoppa med polarna. Butiksbiträdena ser på en som om man är en superstjärna och hjälper mer än gärna till med färgkombinationer mm.

Jag gjorde en hel del onödiga (eller är de nödvändiga?!) inköp:

3 par trosor från Lindex

5 par trosor och ett par ludna fingervantar, HM

Blommig blus, Indiska

Linne från Denimbirds (Jeans Terminalen)

10 olika smycken från en liten smyckesaffär (10 smycken för 95 kr). Det är faktiskt riktiga märken dessutom t ex Dorothy Perkins och Freedom från Topshop.

Klocka i ormskinnsimitaion från Ur&Penn, det var halva priset och jag har letat efter en klocka..

Genomskinligt nagellack från Mavala (Luleå Kosmetik)

Sen har jag köpt lite presenter till de där hemma också men det är hemligt vad det är för något.
Jag fick ett uppdrag av Daniel också och det var att köpa mockaspray och ta mig tusan, jag klarade av det efter att ha ringt och frågat om det verkligen var mockaspray han ville ha (typ tre sekunder efter att han ringt och frågat om jag trodde att jag skulle kunna köpa det!).
 
Jag kommer lägga in lite bilder senare men nu ska jag lägga mig vid tv:n (ovanligt) och vänta på att Daniel ska komma hem från en föreläsning..

Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback