Mitt nya hälsosamma liv!


Mitt nya h?lsosamma liv!


Nu när den riktiga våren är på ingång tänker jag ta tag i mitt liv! Jag tänker försöka leva ett hälsosammare liv!
Utan idrott vare sig i skolan eller på fritiden har jag blivit som en seg geléråtta. Min farmor har bättre kondis än mig, mamma dansar två gånger i veckan och pappa både simmar och spelar badminton. Jag skäms över att deras äldsta dotter (dvs JAG) är en latmask. Det ska det bli ändring på!!! 

Här listar jag mina nya hälsosamma vanor som jag börjar med från och med idag:

♥ Gå upp klockan 08.00 varje vardag och klockan 09.00 på helgerna. (Om inte tidigare krävs)
♥ Äta frukost varje dag.
♥ Gå minst en halvtimmes promenad varje dag.
♥ Äta minst två frukter varje dag.
♥ Dricka tre flaskor med vatten varje dag. En på förmiddagen, en på eftermiddagen och en på kvällen.
♥ Endast äta chips på fredagar och lördagar.
♥ Äta godis endast på lördagar.
♥ Simma en gång i veckan.
♥ Se på TV max en timme/dag på vardagarna, helgerna kan jag se mer.
♥ Sitta vid datorn och larva max en timme om dagen. Är det skolarbete får jag sitta längre.
♥ Göra så många riktiga armhävningar jag orkar varje dag.
♥ Göra så många situps jag orkar varje dag.
♥ Lägga ansiktsmask och hårmask en gång i veckan.
♥ Peela hela kroppen en gång i veckan.
♥ Dricka mjölk till maten för då får man starkt skelett.
♥ Ta en vitamintablett varje dag.

Det kanske låter mycket att börja med men jag ska kämpa på. Dessutom har jag redan börjat litegrann, jag tar en vitamintablett varje dag och jag äter frukost varje dag. Som en mjukstart har jag dessutom köpt ELLEPULS som ska få mig extra motiverad och vindruvor som jag ska frossa i ikväll!
 
Vad gör ni andra för hälsosamma saker? Har ni några tips på saker i vardagen som man kan göra hälsosammare? 

Kommentarer
Postat av: Albin

Det ser bra ut, Lizzie följer gärna med på promenader.

2007-03-24 @ 20:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback