Bokat och klart...

Halloj! Det känns som om jag inte bloggat på år och dar men det är bara det att jag itne riktigt har vare sig hunnit eller orkat. Dessutom har jag ju bara tillgång till en dator ca varannan vecka, (dvs de veckor jag är hos mamma). Nu vet jag i alla fall vad jag ska skriva: Jag har bokat alla flygbiljetter till min och Fridas resa. Slutsumma: 19 000 per person. Visst, många säger att i kunnat få ner priserna en hel del men det känns säkrare att åka med kända flygbolag på första långresan. Dessutom har vi ju köpt avbeställningsskydd till alla biljetterna. Pengar till vaccin fick jag av pappa och lillasyster i födelsedagspresent så det behöver jag inte oroa mig för.

Nu har jag blandade känslor inför det här äventyret, jag är jättenervös eftersom det inte är så jättelång tid kvar (vi flyger den 10 januari) men det är jätteskönt och lugnande att vi har fixat alla biljetter.

Det vi har kvar att ordna är våra internationella körkort, boende de första dagarna och sedan en någorlunda komplett resplan. Vi vet vart vi ska men inte riktigt när och hur. Men det ordnar sig... Sen måste vi ju se så att vi har allt som står på packningslistan. Jag vet att jag måste köpa nya gympaskor eftersom jag inte har några som passar riktigt. Sedan är det ju mediciner etc som måste inhandlas.

Jaja, nu ska jag leta mig in på couchsurfing.com och leta boende..

Ciao  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback