Uppe med katten!

Jag vet att man brukar säga uppe med tuppen men så är inte fallet för mig idag... Mamma väckte mig inte riktigt vilket resulterade i att jag sov alldeles för länge för mitt eget bästa =) När jag vaknade sisådär vid halv tio så var det bara jag och min lilla misse Harry som inte gått upp än. Alla mänskliga varelser i huset hade redan gått på jobb och skola och Zimba (den andra katten) satt och solade i ett fönster.

Dagen till ära ska jag ägna några timmar till att försöka förstå mig på In Design, vilket jag tappade tålamodet inför förra gången jag testade det. Men det ska ju vara ganska likt Photoshop så det kan ju inte vara så svårt när man redan har grunderna. =)
Sen ska jag, töntig som jag är, läsa ut sjätte boken om Harry Potter. kom på att jag inte läst den och jag var inte så sugen på Chic lit så jag tänkte: varför inte?! Det är faktiskt ganska spännande..

Jag ska även frhöra mig själv på lite spanska för jag har börjat plugg alite språk på egen hand. Det är faktiskt roligt och är det nåt som jag inte vet hur låter går det att hitta ljudfiler på nätet. Jättehändigt! Fast mitt ordförråd består bara av enkla ord som: ok, ja, nej, hjälp, ursäkta, tack m.m. Men jag kämpar på och hoppas att jag ska kunna prata lite spanska om ett tag iaf så att jag klarar mig. Haha..

Ciao

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback