Hur lång tid tar det egentligen?

Jag har planerat att gå/småjogga en mil eller 5 km idag för att se hur lång tid det tar men jag har inte kommit till skott än. Kommer på en massa andra saker jag måste göra...

Är det nån som vet om det stämmer med att man i genomsnitt går en kilometer på en kvart? Hur lång tid tar det då att springa en mil om man har mellangod kondis?

Nästa vecka kommer det en schweizare hit och ska couchsurfa hos mig ett par dagar. Fick mejl av honom idag så det var väl kanske lite kort med tid men eftersom jag inte är alltför upptagen så går det ju bra ändå. Han ska tydligen hit och kolla terrängen inför vasaloppet nästa år.. jag fattade inte riktigt, jag tror han tror att det är snö nu men men, han har redan bokat biljetten hit så han får väl se det som det är nu... Om det inte blir snöoväder i helgen, man vet ju aldrig!

Det kommer iaf bli kul eftersom jag inte haft möjlighet att ta emot någon soffsurfare tidigare.. Har ju couchsurfat själv på NZ men det har inte blivit så mycket mer än så. Hade en canadensiska hos mig 2001 när jag var med i scouterna men jag var nog lite för liten för att vara social då eller nåt sånt, hon var ju 6 år äldre än mig och myndig i svenska ögon. Så vi hade inte så mycket gemensamt om man säger så.

Nu ska jag stryka lite och sen får vi se om det blir en rek.tur i spåret..

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback