Jättekul, eller inte!

Tidigare i höst kanske jag nämnde att jag hade halsböld?! 2 gånger dessutom med kort varsel. Båda gångerna gick jag till sjukstugan och båda gångerna fick jag antibiotika och de sa även att de skulle göra ett ingrepp nästa gång det hände. Jag har tydligen haft halsböld till och från hela livet men vi har alltid trott det var vanligt halsont.
En vecka innan julafton började jag känna av halsen igen men då blev jag även hostig och snorig. Halsen var dessutom uppsvälld på båda sidor vilket den inte var tidigare. Dagen innan julafton gav jag upp försöket med attt kurera mig själv så mamma satt i telefonkö i två timmar för att få råd av sjukvårdsupplysningen. Det tips vi fick var att jag skulle ta två alvedon och gå och lägga mig! Felet som gjorde att jag inte fick någon hjälp var att jag inte hade feber. Visst kan jag förstå att jag inte var prio ett på en söndag och akuten i Mora var full, men det känns ändå som om sjukvårdsupplysningen är lite smått amatörmässig. Man kan inte ge diagnos över telefon!

Som tur var återgick halsen till sin normala storlek efter ett par dagar och jag fick en trevlig nyårsafton. Dock gick jag miste om mina sista jobbdagar innan resan.=(

Imorgon ska jag i alla fall boka tid på sjukan så att någon kan kolla på halsen då ena sidan är öm och uppsvälld plus att det är svårt att gapa. Kanske borde boka tid hos tandläkaren också eftersom tandborsten inte kommer emellan över och underkäke på de två tänderna längst in på höger sida...

Nåja, slutklagat, nu ska jag kika lite på Damages och sedan blir det natti natti.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback