Resfeber!

Om exakt en vecka lyfter planet mot Bangkok! Jag har redan packat allt jag ska ha med mig för tre månader i solen. Jag börjar få svårt att sova men det kommer nog gå bra. Det är ingen i min familj som varit borta så länge så alla är väl lite nervösa för min skull.

Vi har inte riktigt planerat vad vi ska göra under resan, inte heller vilka ställen vi ska besöka. Fast länderna är ju klara iaf!! Vi börjar med en månad i Thailand, en och en halv i Australien och två veckor på Nya Zeeland. Jag ser mest fram emot Thailand och maten!  Är det någon som har några tips om billiga backpacker-boenden runt om i Thailand? Vi ska i alla fall vara i Bangkok och Chiang Mai. Sen blir det väl sol och bad vid Phuket. Jag tycker det är ganska skönt att vi inte har palnerat någonting utan tar en dag i taget, men jag är sugen på att vandra litegrann och hoppa bungy jump (det får vi se hur det går med haha).

Det enda jag har kvar att göra nu är att kopiera alla papper samt vänta på att jag kan hämta ut lite baht på banken. Är det förresten någon som vet hur mycket man får betala på flygplatsen när man ska lämna Thailand? Vi flyger från Suvarnabhumi. Det ska ju tydligen vara en summa kontanter som man måste betala innan man lämnar landet..

Nu ska jag göra lite sit-ups och sen ska jag läsa litegrann innan middagen.

Ciao!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback