Heimat!

Nu är jag hemma i Malung en liten vända, har inte bestämt mig om jag ska tillbaka till Sälen imorrn eller på söndag. Jobbar på tisdag igen och sen är det fullt upp hela veckan. Så nu blir det bara slappning hos mamsen. Hon håller på att rensa i huset för att fixa saker till loppisen och då kan jag ju alltid snika åt mig lite prylar som passar hemma hos mig. Hämtade en stekpanna hos pappa idag så jag kan laga mat på riktigt. De som fanns i lägenheten var sönder i mitten för teflonet hade åkt bort. Men men, nu är det gjutjärn som gäller!

Handlade mat idag också, mycket billigare här än i Sälen så det är lika bra att köpa det man behöver när amn är hem och hälsar på. Fick lönen så nu är jag rik, och snål! Ju mer pengar jag har desto snålare är jag. Hade planerat massa saker som jag skulle köpa när jag fått lön men nu får jag lite ångest för att slösa bort pengarna.
Frågan är ju om man vill ha mycket månad kvar i slutet av pengarna eller mycket pengar kvar i slutet av månaden?! =)

Gubbarna har åkt till Norge på fiske så nu får alla lite tid att fundera på saker och ting och ta itu med lite orosmoment som finns i livet just nu. Hoppas verkligen att allt löser sig för alla och att folk kan sluta ljuga och bli sura för allt och inget. Men vill man vara sur så får man vara det, jag tänker inte låta några såna personer få förstöra mitt liv och mina dagar, och jag tänker absolut inte ödsla energi på att hämnas eller vara taskig tillbaka. För som alla förhoppningsvis vet så spelar det ingen roll vad man säger eller gör, det kommer alltid fram till slut. Men så är det...

Nu ska jag sätta mig framför tvn i två sekunder sen ska jag sova. Imorgon blir det husrensning och långpromenad. Ska hälda på Frida i nya lägenheten också om hon inte jobbar.

Godnatt & ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback