Jaha, det var väl det då!

Fastän det varit fullt upp i helgen med filmkvällar och fest (jag var dock chaufför) så har jag hunnit fundera över mitt liv och insett att det finns en hel del negativa personer som jag inte tänkt så på förut. Men nu har jag gjort det och vet var de står och vad de tycker och tänker om mig.

Person 1:Jag säger bara det: sköt dig själv och skit i andra! Du ska inte hålla på och lägga dig i mitt liv och mina handlingar om du sen ska sitta och tro att alla vill höra på dina lögner om mig. För det är bara ett bevis på att du är svartsjuk för att du inte har det jag har. Och du ska inte heller komma och påstå att jag inte bryr mig om dig och dina känslor (eller gjorde, nu är du inte värd mycket som "vän" längre) för hur jag än gör så är det fel... Jag ska inte lägga mig i och fråga om du är ledsen eller orolig för är det jobbigt men samtidigt ska jag lyssna på dig så fort du behöver lätta på hjärtat lite. Men nu är det slut för jag vet ingen sådan falsk orm som dig!

Person 2: Tack för att du finns! Du är en ängel som inte dömer mig och som inte snackar en massa skit om saker du inte vet nåt om. Du försöker inte heller förmedla känslor mellan personer utan tycker att de ska klämma ur sig det själva. Vi har skitkul tillsammans även om det ganska ofta kommer nåt emellan. Du ställer upp för mig och jag ställer upp för dig, du lyssnar utan att döma för du vet att allt inte är lätt i livet med känslor och åsikter! Och du har faktiskt både vingar och gloria oavsett vad de andra säger!

Person 3: Du är också en ängel för att du är den du är. Du är genomgod och alltid lika glad över att se mig!

Övriga: Det finns många som vänder kappan efter vinden och då orkar jag inte lägga ner tid på att vårda vår vänskap då jag aldrig vet om jag passar att vara "din" vän för tillfället. Samtidigt finns det alla ni som stöttar mig när jag har problem eller funderingar. Ni fungerar alltid som väggen jag kan luta mig mot när jag behöver och jag hoppas att ni känner likadant om mig. Det är så skönt att oavsett vad som händer, vad nån säger så är allt som vanligt nästa gång vi träffas! det är så vänskap ska fungera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback