Jättetrött!

Började halv sju imorse med öppning på dagis, skoj men nu är jag trött, jobbade över två timmar men det gör mig inget för det är så kul att jobba där. Imorgon är första dagen på ett nytt dagis för mig, ska bli spännande för jag tror att barnen där är lite äldre än på mitt vanliga dagis.

Måste nog köpa biljett till Björn Rosenström snart också innan alla biljetter är slut. Han är inte min största idol även om han har ett par bra låtar, men det är ganska coolt eftersom Malung inte är så extremt stort. Men det kommer nog bli skoj med konsert och marknad och fulla tolvåringar... Typiskt Malung!
Syster spelade nån låt om att gå från socialen och ner på systemet och jag kände igen det så väl, inte för att jag är kund på soc men det var väl ungefär perfekt beskrivning av urtyps-malungsbon!
Det stod i tidningen om den hemska alkoholförtäringen bland undgomar i nedre tonåren och hur stökigt det var på en fest på valborg. Snälla vuxna, sluta klaga, gör nåt åt saken istället.. Det är ju er som barnen har som förebilder och ni kommer inte undan med nåt eftersom ni dricker mycket ni också. Jag säger inte att alla vuxna här dricker mycket, men det är väldigt många. Själv har jag börjat ta det lite lugnt när jag är ute bland folk eftersom jag inte vill att min trettonåriga kusin ska se mig och tycka att det är häftigt att inte kunna gå rakt. Men som sagt, innan ni ger barnen en utskällning så kan ni fundera på vad ni ger för signaler själva!

Moraltanten kom visst fram och det kändes inte så kul trots att det behövs ibland. Jag kan då nästan lova att jag kommer vara extremlugn i helgen om det vill sig illa, vi har nämligen tagit ut Monstret så jag blir väl chaufför!

Nu ska jag ut och så frön!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback