När jag blir stor...



...eller snarare när jag får barn, så ska jag införskaffa hela Bu och Bä-serien. De är helt underbara!
Jag ser de på alla mina jobb, dvs dagis oh biblioteket, och jag blir mer och mer sugen på att köpa de varje gång jag får syn på de men det dröjer nog ett tag innan jag skaffar smått. Måste ju plugga och fixa livet först och så måste man ju ha en karl.

Idag har jag varit ovanligt effektiv på biblioteket. Jag gör klart mina arbetsuppgifter på nolltid och de andra börjar tröttna på att hitta på nya saker åt mig att göra. Jag är ju egentligen bara där för att sätta upp böcker men det tar lång tid att lägga in de på rätt ställe i datorn och då hinner jag göra massa annat också. En vanlig arbetsuppgift är att ref:a böcker och sätta på klistermärken. Pilligt men ganska roligt. Det får tiden att gå, oh så får jag ta i alla sprillans nya böcker som ingen har läst än. De luktar så gott!

Imorgon ska jag vara på dagis mellan 9.45 och 16.30 och sen blir det hem och duscha och fixa innan det kanske blir improviserad grillfest någonstans. Och senare på kvällen är det ju Björn Rosenström på Orrskogen. Har inte köpt biljett än men man kan ju köpa i dörren. På lördag blir det förmodligen Würstmanland och backsittar-race men jag har inte riktigt bestämt mig än. Måste ju hitta någonstans att sova då.

Nu väntar kvällsmaten och sedan cykling eller promenad.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback