Inte en droppe till...


                                           

Lite bitar som hörde till kvällen!


 

Igår blev det lite småfestande på bowlinghallen med Tessan, Erika och Ragga. Det blev min egen lilla avskedsfest för alkoholen. Jag har nämligen beslutat mig för att hålla mig helt nykter i framtiden. Det finns ju bara fördelar med att inte dricka medan jag ser väldigt många nackdelar med att dricka alkohol.
Mina största anledningar till att skippa alkoholen är:


- Jag kan köra bil när man känner för det.
- Jag tänker efter före innan man säger något.
- Jag förgiftar inte kroppen.
- Jag orkar upp tidigare på morgonen efter utan eventuellt illamående.
- Jag har lika roligt nykter som berusad. Oftast roligare nykter faktiskt!
- Jag sparar pengar.
- Jag kan hålla ordning på mig själv.
- Jag kan lättare säga nej.
- Risken till onödiga konflikter minskas då jag kan kontrollera mitt behov av att alltid veta bäst =)
- Jag slipper eventuell spritsmak i drinkar eftersom jag då kommer dricka alkoholfritt.

Jag kan komma på många fler orsaker till att skippa spriten men jag orkar inte skriva fler...

Gårdagen var iallafall otroligt kul och det blir ju alltid det i goda vänners lag med eller utan alkohol!
Nästa prövning blir nog utgång i Falun nästa helg, men om jag låter bli att lockas att doppa näsan i glaset kommer det nog bli minst lika roligt som igår!

Nu ska jag fixa med lite music och sen blir det nog garderobsrensning. Pilatesbollen ska även den luftas lite för jag ska till Erika på ett träningspass sen.

Visst, vi är amatörer när det gäller träning, men vi gör så gott vi kan!!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback