Usch för krångel-Sverige!


Har krånglat med adressändring ett bra tag nu, adressändring.se har tydligen valt att inte vara lika som för nästan ett år sedan. Då gick det hela smärtfritt och jag fyllde i det jag skulle och så var det klart. Nu fick jag upp en ruta om att uppdatera min bank-id och jag gjorde precis som det stod att jag skulle = Nu funkar ingenting som det ska! Varför ska hela j***a landet skötas genom datorn, allt som har med myndigheter och annat viktigt ska man fylla i på internet och det finns inte en gnutta chans att man kan hitta ett telefonnummer så an kan få hjälp om det krånglar. Nu kollade jag visserligen inte upp det och jag är inte så van vid myndighetsgrejer men jag blir så irriterad när man inte kan få gå på posten eller polisen eller nånannanstans och fixa viktiga saker. Om man kan det kostar det dessutom multum.

Är jag den enda som vill har ett papper som bevis på att saker funkar som det ska? Är det bara jag som vet att det finns folk som inte äger en dator? Är det bara jag som är emot den här bedrövliga teknikrevolutionen som Sverige fjollar med?
Kan det inte vara en möjlighet att kunna fixa allt på internet och en möjlighet att kunna gå till ett kontor och få hjälp utan att det ska vara kostnadsskillnader?

Jag antar att det är för att myndigheterna vill ha så lite som möjligt med sina kunder/ klienter som möjligt för att slippa ta ansvar när det blir något fel. "Det måste vara tekniskt fel!"- kommer förmodligen vara den enda ursäkt vi svenskar får om adressändringen inte funkar som den ska eller om vi inte får ut nåt på skatten.

Usch säger jag bara, JAG VILL INTE ha allting datoriserat, jag vill få ett brev på posten eller ett kvitto från kontoret att allt är som det ska. Likadant med de förbaskade betygen, tänk vilka jobbchanser det skulle bli om anställde några som kontrollerade att alla fått in sina betyg eller att allting fungerar som det ska med antagningarna.
Eller varför inte anställa folk som skickar ut brev till alla studenter, blivande, nuvarande och föredetta med instruktioner vad och hur man ska göra för att allt ska bli som det ska?

Krångel-Sverige säger jag bara!

Att göra allt på datorn borde bara vara ett alternativ för de som vill medan papper- och personkontakt och ordentlig kundservice  borde vara standard.

Nu blev det mycket där med klagomål men jag tycker som jag tycker, inget mer än så!

Någon som tycker något annat??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback