Från hemtrevligt till frysbox...




Håller på att packa ner hela mitt liv i banankartonger, har ju sagt upp lägenheten och det är både skönt men tar ängå emot lite. Det har ju faktiskt varit mitt hem ett tag och det skulle vara konstigt om det inte känns lite tomt inombords. Just nu är iallafall hela lyan en enda stor röra och jag har svårt att förstå vart alla saker kommer ifrån. Mest prylar finns dock i köket och jag har hittat saker jag inte ens visste att jag äger.

Jag har kommit fram till att jag ska tömma lägenheten sånär som på säng och TV samt flyttstäda den här veckan så det bara blir småpyssel kvar på måndag och tisdag. Det kommer bli rätt skönt att flytta hem till pappa igen och vila upp mig inför nya äventyr.
 
Det enda minuset jag ser med att flytta ut är dagarna under flytten då det försvinner saker som är jag, saker jag trivs med och som gör att det känns som hemma. Jag har redan kört iväg alla växter och plockat ner nästan allt på väggarna, så nu blir det dessutom kallt här, regnrusket gör ju inte saken bättre heller. Det är alltså myskläder och stickade tröjor som gäller när jag är hemma. Kanske ska packa upp några fler filtar igen också. 

Nu ska jag lämna flytten en liten stund för en efterlängtad promenad med en god vän!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback