Home sweet home!




Nu har flyttlasset gått och städningen är klar och jag har slagit mig ner framför datorn i det som ska vara mitt hem tills jag vet vad framtiden har erbjuda. Har nämligen flyttat hemt till pappsen igen och det betyder rena rama semestern för min del. Visst är det skillnad nu mot när ajg bodde här permanent, nu ska jag betala lite hyra och hjälpa till mer emd allt här hemma.

Det kommer alltid att vara något särskilt att komma hem till pappas hus, det hus jag växt upp i och kan varenda vrå som min egen ficka. Även om jag trivts på andra ställen jag bott kommer jag alltid att slappna av mest när jag kommer hit. Tiden i eget boende har känts som en otroligt lång resa och nu när jag är hemma igen kan jag vila upp mig inför nya äventyr.  Vart det bär av härnäst är det ingen som vet, allra minst jag själv som det känns just nu.

Jag har beslutat att ta vara på slutet av sommaren hemma här och bara ta hand om mig själv och göra saker jag tycker om efter jobbet. Jag kanske kommer plugga järnet i tre år utan minsta tillstymmelse till ledighet eller kanske hjälpa fattiga i en by i något u-land. Jag måste träna på att leva i nuet och vara närvarande i varje ögonblick. Man vet ju aldrig om och när någonting livsomvälvande kan hända. Kanske mitt livs chans glider mig ur händerna för att ajg sitter och grubblar över framtiden. 

Nu ska jag ta tillvara på det naturen bjudit mig på i helgen, nämligen blåbär. Underbart! Jag älskar nyplockade blåbär med vispad grädde, så nu ska jag njuta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback