Nattöppet med Ågren!

Kan inte sova, har provat allt i min makt för att locka hit John Blund: läsa, ligga på spikmattan,  kladdat ner alla känslor på en lapp för att tömma skallen, ätit popcorn, kissat, bytt kudde, legat på yogamattan, myst i soffan, kollat på TV... You name it! Jag har till och med betalat räkningar för att det är så tråkigt att jag skulle somna. Nu ha rjag precis uppdaterat mig på favvo-bloggarna och tänker skriva av mig här lite innan jag kryper till kojs igen och hoppas att herr Blund tänker dyka upp.

Det finns två orsaker till nattens tillfälliga sömnsvårigheter och det är dels dagens sovmorgon, dels oro inför framtiden. Tankarna snurrar och snurrar och jag börjar få kalrhet i vad jag vill. Det ebtyder iofs inte att jag kommer följa den vägen. Jag hoppas verkligen att jag kommer göra det, jag vet att det är jag som bestämmer över mina egna vägar men det är mycket som spelar in på vilket val som blir det slutgiltiga.

Jag har gjort tvivelaktiga val tidigare och vill inte göra fel igen vilket gör att Ågren kommer på besök i tid och otid och grumlar tankarna. Nu känns det dock som att båda alternativen är rätt och jag vet att det andra finns kvar till senare i livet om jag skulle välja det andra.

Därför kommer jag att ägna kommande dagars lediga tid till att rådslå med nära och kära för att se vilka som står vart. Det är först om två veckor som jag ser om moi måste göra ett val eller om livet gör valet åt mig.

Nu börjar det klia lite i ögonen vilket betyder att jag ska borsta gaddarna och slå igen verksamheten för idag. Imorgon blir det flyttpackning och jobb och förhoppningsvis om jag hinner träna en timme eller två.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback