Добрый вечер!


God afton
mina kära vänner!
Sitter och tragglar med ryskaläxor, grammatik till tusen. Det är inte så svårt egentligen men tankarna svävar konstant iväg på annat håll. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på att jag håller på att lära mig detta underliga språk och att det är ett steg i rätt riktning på min karriärstege. Därför blir det aldrig tråkigt att göra läxorna och jag ser fram emot varje lektion som jag hinner gå på mellan jobbpassen. Har otur (fast tur om man frågar plånboken) att jobba alla lektioner den här veckan men jag ska pallra mig dit efter jobbet och plugga. =)

Igår var som jag nämnde i tidigare inlägg en riktig kalasdag! Festen på kvällen var riktigt rolig fastän jag till en början kände mig lite utanför. Det gick över som tur var och jag har kanske fått lite nya/fler vänner. Vi blev bjudna på rostbiff (var det av älg månntro) och potatisgratäng med soltorkade tomater. Mums! Sedan blev det mellanstadiedisco för hela slanten. Jag har inte dansat så mycket på länge!

Till och med killarna dansade!

Kom hem ganska tidigt faktiskt och var nykter. Drack ungefär två öl på hela kvällen så det var ingen bakfylla imorse. Kan dock inte förklara dagens urusla humör. Hmm, kan det bero på alla turister som lekte väglöss när jag hämtade lite kamrater i Lima?

Jaja, man ska inte klaga på turisterna, det är väl deras pengar som många i kommunen lever på.

Ikväll, efter ryskplugget, ska jag se på Beck med grannen. Nice nice!

Ciao!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback