Långhelg och förberedelser...


Ledighet. Länge. Skönt.



Så känner jag trots att jag har en massa saker jag "måste" göra. Jag har lovat pappa att baka till hans födelsedagskalas i helgen och sen måste jag fixa här hemma hos mig. Uppstigningstiden 07.00 blev plötsligt till snoozade 10.00 då jag klev upp, slängde in dagens första tvätt i maskin och avnjöt sedan en mysfrukost med havregrynsgröt och Falu Kuriren. Härligt att äta frukost hemma i lugn och ro istället för på jobbet.

Efter frukosten genade jag genom förrådet för att väcka T som gott fick följa mig och handla till dagens kakbak. 53 kanelkakor blev dagens skörd och de ligger nu i säkert förvar hos pappa i väntan på helgens kalas. 

Har även storhandlat frukt och grönt till tre-rättersmiddagen som vi ska bjuda gästerna på. Det blev en hel del måste jag säga. Nu ska jag sällskapa lite med Stieg Larssons filurer Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander innan jag ska på grillning.

Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback