El Panico! Papperskorgen försvann...

Igår var det katastrof!
Jag trodde jag tagit bort papperskorgen från datorn, jag tryckte nämligen på "ta bort" istället för "töm" och det resulterade i extrem panik! Jag hittade ingen ångra-knapp eller återställ utan sökte som en galning på nätet för att hitta en lösning.

Ganska många forumsinlägg på diverse hemsidor visar att jag inte är den enda som gjort det misstaget. Någon lösning hittade jag dock inte utan datorn fick stå på hela natten och jag gjorde ett nytt försök efter frukosten imorse.

Nu kan jag iaf pusta ut för mellan smörgåstuggorna insåg jag att jag bara slängt genvägen på skrivbordet. Vilken lättnad! Jag som allvarligt funderade på om jag var tvungen att installera om Windows, puh, nu finns iaf papperskorgens trygga ikon där på skrivbordet och jag kan fortsätta slänga och tömma bäst jag vill!

För er som också råkar trycka på "ta bort" istället för "töm" kan jag tipsa om att gå in i "utforskaren" och titta i rullmenyn till vänster, där nere fanns iaf min papperskorg och då var det bara att skapa en ny genväg till skrivbordet! Piece of cake!

Nu ska jag njuta av resten av min rast innan jag ska börja busa med barnen igen!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback