Mascara - boven i identitetsmysteriet!


Stannade till på jobbet idag när jag skulle hämta en bil och barnen tycker ju att bara det är konstigt, jag menar, fröken ska väl vara där längre än en kvart??

Jag gick fram till en av mina små vapendragare och hon tittade storögt på mig ett bra tag innan hon flinande sa:

"Du ser ut som en annan!"

Hm, är det positivt eller negativt?
Jag är ganska säker på att hon menar att jag såg ut som vanliga jag men ändå inte, jag har ju krånglat till det hela med träningsbyxor och smink. Inte något jag skulle ha på jobbet i vanliga fall, då det för min del är osminkat och tåliga kläder som gäller. Att jag dessutom klippte av mitt långa hår förra veckan måste nog gjort barnen ännu mer förvirrade...

Inte nog med busungens sköna kommentar! När jag var på väg därifrån hörde jag en kollega fråga min faster om jag var en syster till mig själv... Herregud! Nu kommer jag gå med ett leende på läpparna hela dagen och tänka på hur stor skillnad lite mascara gör!

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback